Nu varnar Google för osäkra sajter – på riktigt

Av den 18 augusti, 2017 - SEO-nyheter | Inga kommentarer
Nu varnar Google för osäkra sajter – på riktigt

Strax efter midnatt plingade det till rejält i inkorgarna hos webmasters och branschfolk runtom i Sverige. Google gick då ut med att i version 62 av den egna webbläsaren, Google Chrome, kommer en tydligare varning visas för de webbplatser som inte klassificeras som säkra i Googles ögon. Det vill säga att det drabbar dem som inte har […]

Tre misstag vi ser allt fler begå som kan skada din SEO

Av den 17 augusti, 2017 - Teknisk SEO | Inga kommentarer
Tre misstag vi ser allt fler begå som kan skada din SEO

Under året har vi sett att allt fler har blivit medvetna kring konverteringsoptimering och bygger allt snyggare och mer avancerade webbplatser. Vi ser tyvärr ofta några vanliga misstag vid lansering som kan få förödande konsekvenser för positioneringen i sökmotorerna. I det här inlägget tänker jag redogöra för vilka några av dessa trender är och varför de kommer […]

Ta kontrollen över dina YouTube-annonser

Av den 20 juni, 2017 - Google AdWords | Inga kommentarer
Ta kontrollen över dina YouTube-annonser

När det talas om AdWords så diskuteras YouTube väldigt sällan. Men YouTube är en annonseringsplattform som styrs genom AdWords och kan bli ett kraftfullt verktyg i din digitala närvaro. Jag ville utveckla mina existerande kunskaper kring YouTube-annonser och har därför påbörjat en djupdykning i ämnet. Till min förvåning så skrivs det faktiskt ganska lite om YouTube som […]

Google och besökaren – den eviga kompromissen

Av den 29 maj, 2017 - Teknisk SEO | Inga kommentarer
Google och besökaren – den eviga kompromissen

Sökmotoroptimering har de senaste åren handlat väldigt mycket om kompromisser. Utvecklingen är intressant här. Den har inte helt oväntat följt lydigt efter hur Googles steg gått. Det är inte längesen allt handlade om hur Google uppfattade sajten. Texter gömdes för användaren och den numera föråldrade metoden keyword stuffing var mer vanlig än ovanlig. Man försökte […]

Bättre annonser i AdWords: Så använder du kvalitetsresultatet

Bättre annonser i AdWords: Så använder du kvalitetsresultatet

Google AdWords handlar om att ge bästa möjliga användarupplevelse – både av annonserna i sökresultatet och den webbplats annonserna leder till. För att uppnå detta använder Google ett mått som heter kvalitetsresultat som nu har blivit lättare och tydligare att använda.  Kvalitetsresultatet (ofta förkortat QS) är en del av annonseringen på Google AdWords som kan […]

Vi söker en digital strateg.

Av den 28 april, 2017 - We're hiring | Inga kommentarer
Vi söker en digital strateg.

Vi söker en ny digital strateg med inriktning mot digital annonsering. Vi på NOGA hjälper våra kunder till bättre synlighet och ökad lönsamhet på internet. Vi jobbar bland annat med Sökmotoroptimering (SEO), Programmatic, AdWords, Facebook och e-mail-marketing. Digital Strateg På NOGA arbetar du tillsammans med medarbetare med spetskompetens inom digtal marknadsföring. Nu söker vi dig […]

Hemligheten bakom annonserna – Så lyckas du på Google Shopping

Hemligheten bakom annonserna – Så lyckas du på Google Shopping

Google Shopping är en form av annonsering som har potential att bli din mest lönsamma kampanj på Google AdWords. Men då gäller det att du ger dig själv förutsättningarna att lyckas, för nyckeln till framgång på Shopping börjar långt innan du skapar kampanjen på AdWords.

4 tips för dig som A/B-testar dina annonserar i AdWords

Av den 22 mars, 2017 - Google AdWords | Inga kommentarer
4 tips för dig som A/B-testar dina annonserar i AdWords

Att få en så hög intäkt som möjligt till en så låg kostnad som möjligt är naturligtvis ett mycket vanligt mål vid annonsering. Vi vill alltså betala så lite vi kan för varje ny kund. För att lyckas med det krävs naturligtvis att vi tar rätt beslut och drar korrekta slutsatser, vilket i sin tur […]

Få fler engagerade följare: 2 trender under 2017 som ger nytt liv till dina sociala kanaler

Få fler engagerade följare: 2 trender under 2017 som ger nytt liv till dina sociala kanaler

De senaste veckorna har vi strateger på NOGA besökt två föreläsningar med två minst sagt framgångsrika personer: Sara Öhman som är expert på digitala trender och Jarno Vanhatapio, grundare till Nelly.se samt NA-KD.com. Även om de båda diskuterade ganska skilda ämnen så kunde jag utläsa ett samband mellan deras föredrag: hur svenskars beteende online har förändrats. Två tydliga trender […]

Öka konverteringen för din e-handel – Del 2: Fyra smarta verktyg

Öka konverteringen för din e-handel – Del 2: Fyra smarta verktyg

I den första delen av min konverteringsserie så pratade jag lite om enkla förbättringar och insatser som i princip alla kan göra i sina e-handlar. I den andra delen kommer jag ge lite tips på vad du ska använda för verktyg och metoder för att avläsa dina besökare och deras beteende. Ju mer du förstår av […]