sponsrade_lankar_826

Varje dag söker köpsugna människor efter dina produkter och tjänster. Många som söker på internet vill dessutom handla direkt. Med Sponsrade Länkar, Google AdWords kan du välja att visa dina annonser precis när någon söker efter just dina produkter och tjänster. Men hur är det egentligen möjligt?

Träffsäker annonsering med Google AdWords (PPC).

En potentiell kund, som är på jakt efter en bra leverantör, använder allt oftare internet i sitt sökande. Då gäller det att synas på rätt plats. Med Google AdWords (PPC) väljer du när dina annonser ska visas och att de bara ska visas vid sökningar med vissa nyckelord. PPC skiljer sig med andra ord en hel del jämfört med traditionella medier som radio- och tevereklam där reklamen går ut till alla möjliga mottagare – egentligen helt utan urskillning. Det innebär ofta att större delen av annonskostnaden går till ointresserade mottagare. Så är det inte alls med Google AdWords. Dina annonser visas bara för relevanta besökare. Dessutom betalar du bara för de som faktiskt har klickat på din annons och besökt din webbplats.

Smart att marknadsföra med sponsrade länkar.

Att annonsera på Google genom Sponsrade Länkar har mängder av fördelar. Du kan välja ut just de nyckelord som du i dagsläget inte placerar dig så bra på i den organiska träfflistan och genom AdWords ändå få besökarna att hitta dig. Har du dessutom en webbshop kommer du snabbt märka resultat, i form av ökad försäljning. Men det räcker inte att bara skriva en bra annons och lägga ut den. Du behöver dessutom ha en relevant destinationssida med specifik information som på ett smart sätt stämmer överens med budskapet i annonsen.

Så här fungerar Google AdWords.

Google AdWords-annonser visas när någon söker på de matchande sökord eller en matchande sökfras. Eftersom annonsplatserna säljs till högstbjudande betyder det i stort sett att den som är beredd att betala mest, hamnar överst på sidan. Man kan säga att ju större konkurrens som råder om ett ord eller en fras, desto dyrare blir annonsplatsen. Men det finns även andra faktorer som spelar stor roll för placeringen i listan. Ett stort misstag som många gör är att de länkar alla sina annonser till startsidan på webbplatsen. Ett onödigt misstag som dessutom kostar pengar. Google bedömer nämligen relevansen av din landningssida och låter dig betala ett lägre pris om du har en väl anpassad landningssida.

Optimerade annonser.

Bland annat att annonstexten är korrekt utformad, optimerad och pekar till en innehållsrik sida, är faktorer som påverkar resultatet. Därför lägger vi alltid stor vikt vid att väl optimera annonserna. Vår erfarenhet visar att det finns en hel del pengar att spara på optimering av annonser istället för att höja annonsbuden. För oss handlar det om att alltid ge våra kunder så bra resultat av sin annonsering som möjligt. Kontakta oss så berättar vi mer om hur du ökar din försäljning med hjälp av Google AdWords. NOGA är även en “Google AdWords Certified Partner” vilket innebär att vi enligt Google har utbildade och kvalificerade medarbetare för Adwords-annonsering.